Начало » Общност » Ферибот и нов мост до Острова разтоварват трафика към „Аспарухово“

Ферибот и нов мост до Острова разтоварват трафика към „Аспарухово“

Създаването на нова икономическа и бизнес зона на Острова във Варна ще доведе сериозен трафик от автомобили и камиони в района. Той обаче ще се окаже непосилен за единствената към момента пътна връзка с така наречената Южна промишлена зона. Железният мост, който скоро ще стане столетник, е в отчайващо състояние и спешно трябва да бъде ремонтиран. Затова градската управа обмисля възможности за алтернативи, коментира днес главният архитект на Варна Виктор Бузев.

По думите му, по Общ устройствен план, са предвидени общо три възможности. Едната е движението да минава през обръщача на автобусите на ул. „Девня“, през ЖП прелезите към „Петрол“ и имота на военните. Там идеята е да се изгради съоръжение, което да е по-високо от стария железен мост и по-ниско от Аспаруховия. Втората възможност е да бъде извършен основен ремонт на железния мост, който сега надхвърля 90 години. За целта обаче Община, държава и БДЖ трябва да намерят общ вариант за поделяне на разходите.

Третата възможност за разтоварване на трафика към „Аспарухово“ и осигуряване на алтернативна връзка с острова е фериботна връзка, която да се стопанисва от общинско предприятие. Мислено е ферибот, подобен на този в Белослав, да тръгва от и към Аспаруховия парк – там, където се намираше някогашната Комета.

„За съжаление в южната част на града, между острова и квартала, няма много място да се развие мост като Аспаруховия. Причината е, че такова съоръжение трябва да набере височина и да завземе много големи територии“, обясни още арх. Бузев. Той припомни и другите възможности, обсъждани преди време в общественото пространство – за понтонни мостове, както и за тунел. Специалистът обаче добави, че те са скъпи или не са целесъобразни. Така например, един тунел ще струва много, а и изходът от подземната връзка ще трябва да е почти до „Карантината“. А това, според главния архитект, не е най-ефективното решение.

Друга възможност е подвижен мост за връзка с отсрещния бряг, каквито има в Холандия например. Но те също са скъпи. Иначе, според Виктор Бузев, във Варна отдавна е назрял моментът да се помисли за алтернативен воден транспорт. „Не мога да разбера защо не се ползват корабчета като „Бела“ или едновремешните хидробуси. Идете в Истанбул да видите какво е“, коментира главният архитект. Според него една такава алтернатива ще е полезна и за туризма, защото гостите на града ще могат да се качват и за панорамни разходки.

Източник: Морето.нет

 
<
Budnavarna