Начало » Общност » Джани Шарков: За да идват хората във Варна, трябва да има забавления

Джани Шарков: За да идват хората във Варна, трябва да има забавления

Равносметката за изминалия Сезон 2017 е много добра, а следващият сезон се очертава да бъде също толкова добър, заяви Джани Шарков, председател на УС на Варненската асоциация на туристическите агенции. Той добави, че и туроператорите са се справили отлично.

На въпрос във връзка с фалита в края на годината на още една туристическа агенция, Джани Шарков припомни, че още в края на май, при гостуването си в предишно предаване е предупредил за съществуването на подобен риск.

„И тогава казах, че клиентите трябва да гледат каква е застрахователната полица на агенцията. Сериозната фирма със големи обороти може да възстанови суми на клиенти именно чрез застраховка. Никой не е застрахован от фалити. И тогава прогнозирах фалити, и сега го правя. Много отлагат неизбежното. Лошото е, че хората мислят, че сме мошеници. Посягат към нашите услуги със страх. Доверието се занижи, както и репутацията на фирмите в бранша. Трябва да се изчистят туроператорите, които работят „на ръба“. А лицензи се дават лесно – който не е поискал, той не е взел“, категоричен е той.

Джани Шарков предложи решение, според което браншът трябва да се саморегулира. Да прави препоръки пред министерството, защото не е функция на държавата да следи туроператорския бизнес. Министерството действително събира таксите, но браншът е този, който да казва кой става и кой – не. В момента има над 3000 агенции и именно експертите трябва да отсеят рисковите. След като отпаднат неактивните, ще се въведе ред. А ако браншът се обедини, ще е добре за бизнеса, защото в съществуващото в момента положение не е лошо: за пазара и за туроператорите.

Разказа и за случай на лоша практика, която хвърля петно на бранша: агенция, не върнала парите след провалена екскурзия. И няма система за нейното санкциониране. През това време туроператорът е фалирал, собственикът му регистрирал нов. За да не се случва така, е нужна туристическа полиция.

Според данните на Джани Шарков по Нова година варненци доста са пътували. Много от тях са използвали услугите и на нискотарифни авиокомпании, за да достигнат до желаната дестинация. Предпочитани за празниците от нашенци са страни от региона – Румъния, Сърбия. Западните ни съседи са хит, защото се пуши в заведенията. На картата на туриста се завръщат Македония, Турция. Комшиите вече са атрактивни и заради ремонта на Желязната църква.

Председателят на УС на Варненската асоциация на туристическите агенции добави, че вече има и нови дестинации. Катар със столицата Доха се посещава все по-често заради бойкота на Обединените арабски емирства и предлага луксозни хотели при невероятни ценови условия. Дори за Индонезия и Далечния Изток има все повече клиенти!

Формулата за развитие на туризма във Варна като дестинация за 4 сезона изисква много атракции през зимата, категоричен е Джани Шарков. Необходими са инвестиции в музеите, защото дошлите по Нова година туристи няма как да стоят по 3 дни в хотелите. А само едно море не върши работа.

В контекста на този свой анализ, експертът не скри, че проблем в туризма вече се явява ол-инклузивът. Ограничаването му ще има положителен ефект, защото така ще се съживят атрактивните заведения, ресторантчетата. Независимо от желанието на чуждите фирми, които продават предимно пакети ол-инклузив.

„Повечето заведения на Златни пясъци продават пица на парче, дюнери. Не става така. Ако съм хотелиер щях да давам със закуска, нямаше да имам и проблем с кадрите. А туристите щяха да видят повече от комплекса, от Варна“, убеден е Шарков.

И не скри, че именно морската столица дава пример за действително добър туристически продукт – „за да идват хората, трябва да има забавления“, категоричен е той.

 Източник: Черно море
 
<
Budnavarna