Начало » Общност » Старата Наредба 4 изправя абонати срещу „ВиК“ – Варна

Старата Наредба 4 изправя абонати срещу „ВиК“ – Варна

В тревожно писмо Валентина Ценова, живееща в бл. 9 на ул. „Девня“, алармира за несправедливо разпределение на разлика от 300 кубика вода, възникнала след отчитането на общия водомер и тези на индивидуалните потребители.

По силата на т.нар. Наредба 4 водата е разпределена според потреблението на всички във входа, но г-жа Ценова отбелязва, че не е справедливо абонати с изрядни водомери солидарно да плащат заедно с неизрядните или такива, които въпреки предписанията на „ВиК“ – Варна, не са подменили своите уреди за отчитане. По нейни думи на 24 апартамента във входа (някои от апартаментите са с по два) има 32 водомера, от които 10 са неизрядните, а 2 – със сигурност манипулирани.

„В протокола е записано, че преди водомера на един от абонатите имало тройник, но водомерът е пломбиран. Аз питам, кой пломбира този водомер? Аз ли го пломбирах?  Кой го отчита толкова години, с тази тетка пред него, освен това, нали инкасатор минава всеки месец, нали му разбира, ако не – аз ли да разбирам повече от него  и защо чак сега се информира етажната собственост за този проблем, че това било предпоставка за кражба?

Този тройник е поставен от времето на построяването на блока, по времето преди закона за общата етажна собственост дори“, пише в писмото си Валентина Ценова и посочва, че според нея от „ВиК“ – Варна, не са   свършили професионално работата си, защото и контролът, и отчитането от години не е на необходимото равнище.

Снежана Николова от „ВиК“ – Варна, която отговаря за този район, коментира за Медийна група „Черно море“, че е запозната с казуса във вх. А в бл. 9 на ул. „Девня“, но там Наредба 4 е спазена точно, независимо от недоволството на част от абонатите. Поне засега няма вариант да се избегне доплащането за разликата в показанията между общия и личните водомери, но Наредба 4 отдавна е подготвена за корекции, дори има проект, който чака обсъждане и одобрение.

Нещо повече, КЕВР задължава ВиК – дружествата да подменят общите водомери с уреди, подлежащи на дистанционно отчитане. И разликите в потреблението да се „разхвърлят“ между собствениците, защото нито един служител от дружеството няма пълен достъп до водопреносната мрежа, а загуби не могат да възникват току-така – обикновено причината за тях е човешка намеса, включително манипулиране на водомерите по различни начини.

Недоволните от ул. „Девня“ могат повторно да поискат комисия от „ВиК“, която да преразгледа съществуващото решение по казуса. От дружеството допълват още, че на домакинствата с неизправни водомери се отчитат по 5 куб. м вода на член от семейството месечно – т.е., няма опция някой „да мине метър“.

На този етап собствениците във входа трябва солидарно да платят общата вода според личното си потребление. По сметки на Медийна група „Черно море“ това прави между 30 и 40 лв. допълнително на апартамент.

Недоволните обаче са твърдо решени да търсят правата си до последно и като крайна мярка да съдят „ВиК“ – Варна.

Източник: chernomore.bg

 

 
<
Петя Митева