Начало » Общност » Шофьори във Варна предпочитали да платят глоба от 50 лв., вместо такса от 2 лева

Шофьори във Варна предпочитали да платят глоба от 50 лв., вместо такса от 2 лева

За да не платят такса за синя зона, някои шофьори паркират върху тротоари, неразчертани места или жълта маркировка. Предпочитат да спестят 2 лева такса за паркиране, но да платят 50 лева глоба, което е нонсенс, коментира зам-кметът по сигурността Тодор Иванов. На ден се санкционират между 10 и 30 недобросъвестни водачи, посочи той.

Иванов призна, че живущите в центъра на града имат проблеми с паркирането на автомобилите си след края на работното време на синята зона и в почивните дни.

Мерките на общинската администрация през последните години за ограничаване на автомобилите в Морската градина дават резултат, смята Тодор Иванов. Като пример той посочи, че през 2015 г. санкционираните водачи са били над 12 000, а от началото на тази година са само 87.

Генералният план за организация на движението във Варна ще бъде актуализиран, след като Експертният съвет по устройство на територията (ЕСУТ) прие предложението на общинската Комисия по безопасност. На два от входовете на Морската градина ще бъдат поставени знаци , които забраняват достъпа на МПС в парка.

По-сложен е въпросът обаче с частните паркинги на територията на Морската градина. Собствениците им могат да обжалват всяка забрана за ползването им, издадена от общината.

„Въпросът не е лесен за разрешаване, защото трябва да се съобразим с обществения интерес и този на гражданите, които работят и живеят там. Стремим се към максимално ограничаване на автомобилите, като изключения ще има за специализирани коли, на почистващи фирми и на обслужващите Зоологическата градина, Логопедичната градина и други обществени институции”.

При събарянето на опасни постройки в циганското гето „Максуда” заради изграждането на ново кръгово кръстовище за връзка между улица „Девня” и бул. „Васил Левски” полицаите и общинските служители се чудят как да предпазят децата от багерите, призна Тодор Иванов.

„Трудно озаптяваме малките ромчета, които влизат между багерите, за да събират железни отпадъци. Това става в присъствието на родителите им, които са дезинтересирани”.

В тази част на булевард „Левски” няма пасарелки и такива не са предвидени по проект. Поради тази причина често се пресича на нерегламентирани места, което създава сериозна опасност и за пешеходците, и за шофьорите, каза още Тодор Иванов. Все още няма окончателно решение за максималната скорост по новата отсечка.

 

Източник: dariknews.bg

 
<
Петя Митева