Начало » Общност » По скъпа гражданска отговорност – за кого ще бъде „бонус”, за кого – „малус”?

По скъпа гражданска отговорност – за кого ще бъде „бонус”, за кого – „малус”?

По-скъпа „Гражданска отговорност” за нарушителите на пътя. Колко може да скочи, ако нарушителят е рецидивист? И колко по-евтино ще е за изрядните шофьори? Това са въпросите, които продължават да предизвикват спорове около новата система „Бонус-малус“.

От началото на 2021 г. изрядните шофьори ще плащат по-ниска цена на застраховката, а нарушителите – по-висока. Около 25% ще бъде максималният бонус, а до 400% – максималният минус. Засега застрахователите смятат, че около 80% от шофьорите ще плащат по-ниска цена. А крайната цел на промените е дисциплиниране на шофьорите.

Константин Велев, председател на Асоциацията на българските застрахователи, обясни, че след въвеждането няма да се смятат извършените преди 2020 г. нарушения.

„Нарушенията, които извършваме от 2020 г., ще имат значение при определяне на цената на застраховка „Гражданска отговорност” за следващата година, ако наредбата бъде приета”, обясни Константин Велев.

„Две са предложените скали. В едната максималният бонус се получава на петата година без нарушения. В другата скала максималният бонус се получава на 7 година. Максимален малус ще усетят водачите, които извършват някои от нарушенията, които влизат в обсега на „Бонус-малус” системата. Ако се извърши тежко нарушение, максимален малус може да се получи още на първата година”, заяви Велев.

„В случая се нарушават правата и интересите на българския гражданин, участник в движението. „Гражданската отговорност” няма нищо общо с една репресивна наказателна акция, която ще се извърши върху всички участници в движението”, заяви Йонко Иванов от Съюза по авто-мото подготовка. Той припомни, че има Закон за движение по пътищата, който санкционира нарушителите.

Източник: Нова ТВ

 
<
Петя Митева