Начало » Общност » От неизплатени заплати и некоректно работно време се жалват най-често служители

От неизплатени заплати и некоректно работно време се жалват най-често служители

снимка: Будна Варна

В последните месеци основните случаи, по които синдикланата структура на КНСБ, консултира и оказва помощ на работници, са свързани с неизплащане на възнаградения и неспазване на работното време от страна на работодатели в туристическия сектор. Това каза областният координатор на синдиката Анна Ковачева.

С приключването на сезона повечето работници се обръщат за консултация относно параметрите по приключване на договорите им. Оплакванията и сигналите не са толкова много в сравнение с тези назад във времето, отчита специалистът.

Основният проблем, с който работници се обръщат за помощ, е неизплатени задължения. Повод за търсенето на съдействие от синдиката е некоректно работно време, почивки и отпуски.

„Има доста въпроси и по отношение условията на труд, за техните права при командироване. Много от работниците не са запознати с правата и задълженията си.“, отчита Ковачева. Счита обаче, че след намеса повечето от проблемите намират решение. Посочва, че не винаги се касае за злонамереност на работодателя.

„Има и такива служители, които започват да търсят решение, след като проблемът вече е факт. Тогава наистина вече е малко късно. Всички, които имат усещане, че някакъв проблем ще се случи, да потърсят консултация и информация, за да може да бъде предотвратен по-сериозен проблем в последствие. Информираността е много важна. Работа се започва след подписване на договора. Това пази както работника, така и работодателя.“, съветва Ковачева.

 
<
Budnavarna