Начало » Общност » Спряха продажбата на онлайн билети за градския транспорт

Спряха продажбата на онлайн билети за градския транспорт

Тези които си купуваха билетче за градския транспорт във Варна от мобилния си телефон, вече няма да могат да го правят, считано от днес 22 април 2019г.

Това става ясно от съобщение, изпратено до ползвателите мобилното приложение Tickey.

„За съжаление от понеделник, 22.4.2019г. сме принудени да спрем предлагането на нашите услуги във Варна и ти няма да можеш да купуваш билети за градския транспорт във Варна с приложението TICKEY.

Наистина много съжаляваме за създалата се ситуация и полагаме усилия да възобновим услугите си, но засега перспективите това да се случи не са ясни.

Въпреки всичко, благодарим за подкрепата и ти желаем: Приятно пътуване!“, гласи съобщението.

Димитър Димитров от Tickey, че прекратяването на услугата е едностранно от страна на Градски транспорт Варна, а желанието на превозвача за прекратяване на съвмстната работа е било заявено изненадващо преди няколко дни.

Tickey даваше възможност на всеки със смартфон да закупи билет при качването си в автобуса и да плати чрез банкова карта. Системата на Tickey функционираше абсолютно независимо от системата за електронни билети на градския транспорт във Варна.

За Moreto.net Злати Златев, директор на „Градски транспорт“ ЕАД коментира, че причината за прекратяване на взаимоотношения с Тикей е изтичането на договорните отношения и очакването заработване в пълния си капацитет на систематата за електронни билети по проекта „Интегриран градски транспорт“. Тикей системата я въведохме временно, за да улесним гражданите, коментира още Златев, определи използването на системата като не особено популярна – около 30 билета на ден са закупували във Варна чрез приложението Тикей на ден, или средно около 1000 броя на месец,

Така или иначе електронната система на градски транспорт все още не работи в пълния си капацитет, а лишаването на гражданите на Варна от възможността на покупка на електронен билет с мобилно приложение определено е стъпка назад.

Припомняме, Tickey започна работа във Варна на 14 август 2017. Идеята за пускането на услугата тогава дойде, след като общинският превозвач бе впечатлен от успеха на приложението в европейски градове и в столицата ни. Така се стига до решението за сключване на договор с външния изпълнител, който да се ангажира с електронната продажба.

Шефът на „Градски транспорт“ подчерта тогава, че новостта с електронния билет цели създаване на по-голямо удобство за пътниците, ползващи активно смартфоните си.

Електронният билет, също както хартиения, представляваше и застраховка за пътника при инцидент, припомнят от Tickey.

 
<
Budnavarna